Tue. Oct 4th, 2022
"Dah besar, boroi pulak dia" - Kaki pancing selamatkan kucing hanyut dibawa arus laju

“Dah besar, boroi pulak dia” – Kaki pancing selamatkan kucing hanyut dibawa arus laju

Sesetengah orang membeli kucing mereka dari kedai haiwan, namun kita semua tahu bahawa mengambil kucing terbiar adalah lebih bagus bukan sahaja kerana dapat mengawal populasi kucing-kucing di jalanan malah individu yang menyelamatkan kucing terbiar dan memutuskan untuk menjaga haiwan itu pasti mempunyai kisah-kisah menarik di sebalik pertemuan mereka dengan anak bulus.

Seperti sebuah perkongsian yang meraih tumpuan ramai di Twitter, seorang kaki pancing baru-baru ini berkongsikan kisahnya menemui seekor kucing ketika memancing di laut.

Dalam posting yang dikongsikan di group Facebook Kucing Sepahkan Apa Hari Ini?, kaki pancing berkenaan berkata dia terjumpa anak kucing itu hanyut dibawa arus deras pada 2019 ketika memancing, dan mujur dia ternampak haiwan malang tersebut kerana jika tidak si kucing itu mungkin akan berakhir di laut Kuantan.

Dalam gambar yang dikongsikan, lelaki itu menunjukkan dia menyauk kucing berkenaan dengan jaringnya dan dua tahun kemudian, kucing tersebut telah besar dan sihat dengan perut yang ‘labuh’.

Malah netizen juga terhibur kucing tersebut dinamakan Sauk memandangkan itulah alat yang digunakan untuk menyelamatkannya.

“knp berenang smpai tetengah laut ni …”

“Aku fikir dia bikin umpan…”

Ingatkn dia jd kn kucing tu umpan 😅 https://t.co/dNwP67JCQF

— fazatul (@fztulntsha) April 19, 2021

“bergambar macam baru tangkap ikan…”

“Kena sauk dari hanyut…”

 

“Dah besar boroi pulak dia…”

 

Nak macam-macam info? Join Group Facebook Nak Kecam Apa Hari Ini?

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

“Tapi bila dia tak menghormati rukun negara ke 2, itu sudah melampau”

error: Haipp!!!