Tue. Oct 4th, 2022
Nas Daily

Nas Daily Nak Upah Wartawan Di Malaysia Dengan Nilai 100USD 1 Cerita, Berbaloikah?

KECOH di laman Facebook apabila seorang vlogger menawarkan 100USD pada rakyat Malaysia terutamanya wartawan untuk berkongsi cerita dengan mereka. Bukan itu saja, mereka juga berkata akan menghantar pasukan pembikinan penggambaran untuk cerita di Nas Daily.

Persoalannya, berbaloikah 100USD itu pada rakyat Malaysia?

Rakyat Malaysia kini semakin benci pada ɪꜱʀᴀᴇʟ kerana ᴋᴇᴢᴀʟɪᴍᴀɴ yang telah mereka lakukan pada rakyat ᴘᴀʟᴇꜱᴛɪɴ di sana. Semua maklum bahawa ɪꜱʀᴀᴇʟ akan buat apa saja untuk capai apa yang dihajati. Termasuklah teknik-teknik pengintipan.

Malaysia menjadi target ɪꜱʀᴀᴇʟ setelah ᴅɪꜱᴇʀᴀɴɢ bertubi-tubi di media sosial oleh netizen Malaysia dan Indonesia sehingga koyak. Sudah tentu mereka akan merangka strategi baru dengan menggunapakai orang-orang yang ada nama seperti influencer untuk masuk ke persekitaran kita.

Seperti contoh Nas Daily yang mempunyai penonton berjuta di Asia.

Info berkenaan Nas Daily di Wikipedia

Pemuda kelahiran ᴘᴀʟᴇꜱᴛɪɴ-ɪꜱʀᴀᴇʟ itu bernama Nuseir Yassin dan berumur 29 tahun berpendidikan dari Harvard University. Sebelum aktif dalam dunia pembikinan video, pada tahun 2014 dia bekerja sebagai software engineer di syarikat Venmo yang kini dimiliki oleh Paypal.

Dia kemudiannya keluar dari Venmo pada tahun 2016 dan menubuhkan Nas Daily di Facebook Page.

Nuseir Yassin disenaraikan dalam senarai ʙᴏɪᴋᴏᴛ oleh BDS (ʙᴏʏᴄᴏᴛᴛ, Divestment and Sanctions) dalam satu artikel Middle East Eye kerana cuba menghasut dan memberi dakyah ‘murni’ tentang ɪꜱʀᴀᴇʟ.

Pada video-video dia terdahulu, dia pernah membuat 1 rakaman bersama rakyat ɪꜱʀᴀᴇʟ di ‘negara’ sendiri. Video itu menunjukkan respon rakyat itu pada orang Islam terutamanya dari ᴘᴀʟᴇꜱᴛɪɴ. Majoriti mereka memberikan tindak balas yang negatif.

Dia juga dilabelkan tidak rasa sensitif pada isu yang berlaku di ᴘᴀʟᴇꜱᴛɪɴ. Jika benar dia adalah seorang Muslim, kenapa tidak membuat 1 video bantahan atau ꜱᴏʟɪᴅᴀʀɪᴛɪ berkenaan?

Tambahan pula dia adalah seorang yang kuat pengaruhnya di media sosial. Sudah tentu ia membuktikan Nuseir Yassin atau Nas Daily menyokong ᴘᴀʟᴇꜱᴛɪɴ. Tetapi sebaliknya, dia tidak menghiraukan isu itu.

Jadi, berbaloikah Malaysia menyokong dan memberi tindak balas positif pada tawaran yang diberi oleh Nas Daily?

Tepuk dada tanya akal. Renung-renungkan

Gigihnya nak masuk Malaysia

Stop support dia ni

Jangan cuba jadi tali barut

Dasar keamanan yang berat sebelah

Nak macam-macam info? Jom join group Nak Kecam Apa Hari Ini?

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

error: Haipp!!!