Tue. Oct 4th, 2022
Viral Rakaman Gajah Masuk Rumah, Kejadian Lokasi Tersebut Dikatakan Berlaku Di T...

Viral Rakaman Gajah Masuk Rumah, Kejadian Lokasi Tersebut Dikatakan Berlaku Di T…

Viral Rakaman Gajah Masuk Rumah, Kejadian Lokasi Tersebut Dikatakan Berlaku Di Thailand. Tular semalam di Facebook dimana seekor gajah kelihatan di dapur rumah sedang memerhati sesuatu, gambar yang mendapat ribuan likes and share itu menjadi tanda tanya apakah itu lakonan cerita JumanjI?

Hari ini, Kosmo Online melaporkan bahawa kejadian itu berlaku di Thailand dan ini sebab kenapa gajah itu berada di dapur rumah tersebut.

Seorang lelaki di Thailand membuat luahan perasaan di laman Facebook apabila rumahnya di wilayah Hua Hin dikunjungi gajah liar mencari makan setiap hari, lapor akhbar The Nation, semalam.

Rachadawan Phungprasopporn, berkata kali terakhir kejadian itu berlaku, seekor gajah dewasa menyondol dinding dapurnya sehingga berlubang ketika sedang mencari makanan di kawasan sekitar.

Susulan aduan itu yang menjadi tular di media sosial, Jabatan Taman Negara, Hidupan Liar dan Pemeliharaan Tumbuhan dan agensi kerajaan lain di wilayah tersebut sedang mengadakan perbincangan mengenai pampasan pemilik rumah atas kerosakan yang berlaku.

“Sebagai permulaan, agensi kerajaan akan membaiki rumah mangsa secepat mungkin,” kata jabatan itu.

Jabatan itu menambah bahawa pegawai telah memberi kesedaran mengenai cara-cara mencegah bahaya dari serangan gajah liar di daerah tersebut.

Nak macam-macam info? Join Group Facebook Nak Kecam Apa Hari Ini

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

 

 

 

error: Haipp!!!