Thu. Sep 29th, 2022

Penghormatan Terakhir, Ahli Keluarga Sebak Beri Lambaian Di Tepi Jalan

Sedih dan pilu bila admin tengok video ini. Walaupun pendek tetapi amat pedih dan sangat mendalam untuk ditonton. Perasaan keluarga yang mengalami situasi ini sudah pasti tidak dapat diungkapkan dengan kata-kata.

Admin mungkin tidak merasa seperti apa yang keluarga tersebut rasai tetapi admin sangat-sangat mengerti. Hampir ribuan orang ᴍᴇɴɪɴɢɢᴀʟ dunia saban hari dalam negara bersamaan hampir 3,000 orang hanya dalam sebulan akibat virus Covid-19 ini.

Angka ini bukanlah angka yang biasa-biasa. Ini adalah angka keluarga yg kehilangan saudara terdekat dalam sekelip mata.

Ada antara mereka ini tidak berpeluang untuk melihat atau berjumpa ahli keluarga atau saudara terdekat mereka buat kali terakhir. Harap kita semua dihindari daripada musibah ini.

Seperti video berdurasi seminit lebih yang tersebar hari ini yang dikongsikan di Facebook, dapat dilihat para ahli keluarga ᴀʀᴡᴀʜ sudah menunggu ditepi jalan bagi “berjumpa” buat kali terakhir.

 

“ᴊᴇɴᴀᴢᴀʜ tidak dibenarkan singgah dirumah lantaran SOP.. namun kenderaan ᴊᴇɴᴀᴢᴀʜ diperlahankan bagi memberi peluang keluarga memberikan penghormatan terakhir,” tulis kapsyen posting tersebut.

Assalamualaikum, minta maaf yer

Malangnya, mungkin keᴍᴀᴛɪan disebabkan oleh Covid-19, ᴊᴇɴᴀᴢᴀʜ tidak dapat diuruskan secara normal tetapi perlu diuruskan oleh mereka yang pakar sahaja. Van ᴊᴇɴᴀᴢᴀʜ dan polis pengiring seolah-olah faham dengan situasi telah memperlahankan kenderaan mereka sebelum memberi sedikit kata-kata buat ahli keluarga. Dapat didengari suara dari orang dari van tersebut terketar-ketar seakan tidak sanggup untuk memaklumkan kepada ahli keluarga ditepi jalan itu.

Katanya, ᴀʀᴡᴀʜ akan terus dibawa terus ke “persinggahan” terakhir.

Juga kedengaran suara salah seorang ahli yang teresak-esak semasa mendengar pengumuman dari pembawa van tersebut. Allahu ..

“Tidak sanggup nak tengok video sampai habis,” jelas Kamal.

“Semoga keluarganya tabah,” tambah Mustapa.

VIDEO:

Komen Netizen

Kita sedih melihat video ni, keluarga ᴀʀᴡᴀʜ lebih merasai kesedihan tu

Sedih bilamana ahli keluarga kita yang kita sayang pergi kerana Covid-19

Bergetar suara polis tu nk cakap 🙁

Video pendek yang amat pedih dan mendalam

Sebaknya, teringat masa nak jenguk ᴀʀᴡᴀʜ makcik yang ᴍᴇɴɪɴɢɢᴀʟ 3 bulan lepas

Semoga keluarga tabah dengan ujian

Semoga ᴀʀᴡᴀʜ ditempatkan dikalangan orang beriman

Nak macam-macam info? Join Group Facebook Nak Kecam Apa Hari Ini?

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

error: Haipp!!!