Tue. Oct 4th, 2022

“Jijiknya video!” Rina Harun Dikecam Teruk Selepas Muat Naik Video Ada Unsur ‘G4ngster’ & Merendahkan Wanita

UNTUK mempromosikan Program Keusahawanan Wanita Bangkit yg akn berlangsung di Putra World Trade Centre (PWTC), Menteri Keluarga & Masyarakat, Datuk Seri Rina Harun tlah berkongsi video bersama Datuk Rosyam Noor utk menarik lebih ramai org hadir ke program berkenaan.

Nk promosikan program

Video terbabit tlah dikongsikan di laman TikTok Datuk Seri Rina & mendapat pelbagai maklum balas drpd netizen.

Knpa nk kena acah2 g4ngster?

Namun, bkan smua bersetuju dgn konsep yg ditonjolkan utk mempromosikan program berkenaan krna dilihat seperti ada unsur ‘g4ngster’ & merendahkan wanita.

Hal tersebut dimuat naik semula di akaun Twitter & menjadi perdebatan ramai. Menerusi perkongsian yg dibuat @PoliticoMy ramai yg kurang senang dgn dialog yg dilontarkan mereka berdua.

“Bangun lambat, bangun lambat, semuanya lambat. Perempuan ni, wanita ni semuanya lambat. Eh bangkitlah! Bangkit! Bangun drpda tidur! Besok dkat WTC, ada program aku dgn Datuk Seri Rina dgn KPWKM.

“Besok siapa2 nk masuk, korang dtg je dkat sana. Pukul 9 pagi, korang jumpa aku, aku nk blasah kepala korang. Amacam Datuk Seri? Balik dlu…” kata Rosyam.

Menteri tersebut tak berdiam diri & menjawab apa yg diperkatakan pengarah tersebut seakan membela wanita sebelum dijawab dgn gurauan dr Rosyam Noor.

“Datuk, saya nk beritahu. Kita selalu dengar, di sebalik kejayaan lelaki, ada wanita hebat di sebelahnya. Tetapi di sebalik kejayaan seorang wanita, blum tentu ada lelaki di sebelahnya.”

“Tetapi kalau wanita yg menangis, siapa yg pujuk?” kata Rosyam yg trus keluar dari bilik Menteri KPWKM.

Jijiknya video!

Perkara tersebut dah tentu tak disenangi ramai krna dilihat merendahkan wanita apabila meletakkan imej kurang baik kpd wanita.

Menjengah ke ruangan komen, rata2 berasa ralat dgn video yg tular tersebut & meminta menteri tersebut berfikir dgn lebih baik dlm membuat konten bg mempromosikan program.

Pagi2 masak sarapan tu siapa?

Nk buat lwak tp tak sampai

Dh tak ada adab lg ke utk perkara rasmi?

Mentaliti kelas ketiga

Tak ada istilah mulut jahat tapi hati baik

Bangun lambat pun kerja jln kot

error: Haipp!!!