Mon. Dec 5th, 2022

“Ada Orang Kata Ibu Bd0h” – Terpksa Mngemis Hak Sendiri, Wan Maimunah Ded4h Apa Yang Terjadi

Pelak0n veteran, Wan Maimunah memberitahu dia tidak pernah menerima bayaran setim.pal dengan hasil kerja ke.ras yang dilakukannya selama ini.

Bayaran tak seti.mpal
Menurut pelak0n berusia 65 tahun itu, dia layak mendapat bayaran yang lebih jika dilihat dari segi hasil kerjanya.

Biasanya Ibu memang tak ambil wang pendahuluan kerana bayarannya pun tak seberapa, tetapi itu pun ada yang li.at nak bayar sampai kita pula terpa.ksa meminta-minta. Bayaran diberikan juga tak setimpal dengan usaha diberikan sampai pernah ibu minta t0kok (tambah) dan tidak kisah bayaran dibuat selepas semua kerja selesai.

Ada orang kata Ibu b0doh, tetapi Ibu bukan jenis kisah sangat kerana berapa pun bayaran diberikan itu adalah rezeki Allah.

Walau bagaimanapun, pelakon yang terkenal dengan drama air ma.ta itu tidak menya.lahkan pihak produksi sepenuhnya sebaliknya menye.ru pihak penerbit agar lebih peka dengan kebajikan pelakon.

Ibu ra.yu kepada penerbit turun padang int.ai-int.ai sama ada pengurus produksi lakukan kerja secara ju.jur atau sebaliknya.

Ujarnya lagi, dia sudah memaafkan serta menghal.alkan tunggakan oleh pihak yang masih belum melu.naskan bayaran kepadanya.

BERPELUANG mengerjakan ibadah umrah buat kali kedua Disember ini, pelakon Wan Maimunah tidak mampu menah.an air ma.ta apabila ada pihak ingin menaja pemerg.iannya ke Tanah Suci.

Wan Maimunah berkata, pemer.gian ke Makkah kelak adalah tajaan seorang hamba Allah yang enggan mende.dahkan iden.titinya dan cukup gembira apabila dimaklumkan mengenai perkara tersebut.

“Individu itu memaklumkan bahawa ada ham.ba Allah yang ingin menaja saya menunaikan umrah dan dia bertanya sama ada saya mahu atau tidak. Siapa yang tak mahukan?

“Saya terus menan.gis apabila mendapat perkhabaran tersebut dan tidak sabar untuk menjejakkan ka.ki ke Tanah Suci nanti,” katanya.

Wan Maimunah berkata demikian ketika ditemui di lokasi pengga.mbaran telefilem berjudul D0sa Tak Terampun di Kuang, Selangor pada Khamis.

Wan Maimunah tak sa.bar nak ke Tanah Suci Disember ini.

Dalam pada itu, Wan Maimunah turut mengambil kesempatan memohon ma.af kepada semua pihak sebelum berangkat ke Makkah kerana tidak pasti sama ada umurnya masih panjang.

Katanya, dia juga re.da jika ha.yat hidupnya berakhir di Tanah Suci kerana itu semua adalah kehendak-Nya.

“Andai kata Allah ambil semula hak-Nya dan saya tak kem.bali lagi ke sini, saya re.da. Ini semua adalah kehendak-Nya.

“Saya mohon maaf kepada semua sebelum berangkat ke Tanah Suci. Ha.lalkan segala makan minum saya. Saya juga maafkan apa sahaja salah s.ilap orang terhadap diri saya,” ujarnya.

Sementara itu, bercakap mengenai persediaan ke Makkah, Wan Maimunah berkata, dia menyimpan ha.srat memakai pakaian berwarna putih sepanjang di sana ke.lak.

“Kali ini saya nak buat persa.linan semuanya berwarna putih. Sebelum ini ada juga saya pakai baju warna lain ketika mengerjakan iba.dah di sana.

“Kenapa tidak boleh beli baju baru untuk ke umrah sedangkan kalau sambut hari raya atau pergi ken.duri kita boleh sahaja beli baju baru… inikan pula nak pergi berib.adah,” jelasnya.

Sumber: mstar

PERHATIAN: Pihak NetizenMalaya tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

error: Haipp!!!